Prší? Tančeme!

15.05.2011 17:59

  Bylo půl deváté, pracovní dopoledne už v plném proudu, když
 dorazil postarší pán, osmdesátník, k odstranění stehů z prstu.
 Řekl, že spěchá, že má už na devět něco dalšího
 domluveno.Viděl jsem, jak je nervózní a řekl mu, aby si sedl; věděl jsem,
 že se na něj sotva kdo podívá dřív než za hodinu. Díval se však pořád na
 hodinky,a já zrovna neměl pacienta, tak jsem se rozhodl se na jeho ránu
 podívat.
 Zjistil jsem, že je dobře zhojena, tak jsem si promluvil s jedním
 lékařem a obstaral si vše potřebné k odstranění stehů a převázání
 rány. Zatímco jsem byl takto zaměstnán, zeptal jsem se jej, spěchá-li snad
 tolik kvůli další návštěvě u jiného lékaře.Odvětil, že nikoliv, že
 potřebuje jít do sanatoria, aby posnídal se svou ženou. Tak jsem se
 zeptal na její zdraví.Řekl, že tam už nějakou dobu je a že má Alzheimera.

 A jak jsme tak povídali, otázal jsem se, vyvedlo-li by ji z rovnováhy, kdyby přišel
 trochu později.Opáčil, že jeho žena už dlouho neví, kdo je a jeho
 že už pět let nepoznává.To mne překvapilo a ptám se: A vy tam přesto
 docházíte každé ráno, i když ona neví, kdo jste?
 Usmál se, poklepal mi na ruku a pravil: Ona mne
 nepozná, ale já pořád vím, kdo je ona! Musel jsem zadržet
 slzy,když odcházel. Na ruce jsem měl husí kůži a pomyslel jsem si:
 

 Tak takovou lásku bych chtěl v životě mít.
 Opravdová láska není tělesná ani romantická. Skutečná láska
 spočívá v přijímání všeho co je, bylo, bude a nebude.
 Nejšťastnější lidé nemusí zrovna mít to nejlepší ze všeho,
 oni si udělají to nejlepší z toho, co mají.
 V životě nejde o to, jak přežít bouři, nýbrž jak tančit v
 dešti.
 Všichni stárneme; už zítra může dojít na vás. Užívejte si
 už nyní života naplno. Má omezenou dobu platnosti
.

 Volný překlad Jakub Sinderhauf 2010

 

zdroj: email/internet